ANGST

Det er vigtigt at tage angst alvorligt og rigtig mange mennesker lider af angst. Der er i Danmark ca. 300.000 mennesker som går rundt med angst. Heldigvis er der i dag mere åbenhed omkring det og tit bliver emnet omtalt på sociale medier.

Min behandling af angst er Metakognitivt. Det har vist sig at give gode resultater og hvorfor nu det?

Metakognitiv behandling er en anderledes måde at hjælpe på da den ikke dyrker symptomerne, men mere ser mulighed i at arbejde med tanker. At flytte dine tanker til positive billeder, steder eller oplevelser. Det får dig til at få anden følelse i kroppen og hermed en ny handling. Denne nye handling giver oplevelse af at ting kan være anderledes. Når først du oplever dette vil den lagres i din krop og tanker. Kroppen husker nemlig alt hvad den bliver udsat for. Det er en virkelig god behandlingsform. Samtidig bruger jeg mindfulness, visualisering, samt loven om tiltrækning, positiv psykologi osv. Det er et meget spændende område og der er altid guld i din angst. Du fik den ikke uden grund og den kan blive din bedste ven.


Min tilgang til behandling af angst omfatter andet end angsten i sig selv. Vi skal rundt om dig med andre emner og have bygget positive opleveler på så du ikke kun er din angst. 


Angst og Fobi

Hvad har fobi med angst at gøre? Når man har udviklet angst, kan der opstå fobi da man er bange for at få angst igen. Man kan sige at du bliver angst for angsten. Det kan gå begge vej.

Derfor kan en ændring af hverdag og indstilling til livet komme i spil.

Hvordan lever du dit liv?

Får du passet godt på dig selv i løber af dagen?

Er dit liv i balance?

Hvad stresser dig mest?

Der er mange spørgsmål som kan hjælpe dig til at finde svarene på angsten.

Men det hele begynder med dig ligenu!!!


Angst kan reduceres med vejrtrækning

Årsagen til angst

Det er kernen i din angst at finde årsagen. Lad os begynde med din barndom. Hvornår oplevede du det første svigt?

Hvor langt kan du huske tilbage?

Hvordan var stemningen i dit barndomshjem?

Årsagen kan findes andre steder end i barndommen.


Når vi finder oplevelsen/årsagen til din første gang du oplevede angst så har vi det centrale at arbejde udefra.

Årsagen vil give dig forståelse for hvorfor du fik angst og at du ikke er din angst. Mange tror de er deres angst da den fylder hele tiden. Men det er kun tanker som kommer og går.